04.12.2018 Введення в Храм Пресвятої Діви Марії

4 грудня 2018 року Свято-Кирило-Мефодіївське патріарше подвір’я Одесько-Чорномормької єпархії Української Автокефальної Православної Церкви відзначає свято Введення в Храм Пресвятої Богородиці.
В цей день з благословення високопреосвященнішого архиєпископа Одеського і Чорноморського Тихона було відслужено Божественну літургію, яку очолив настоятель Свято-Кирило-Мефодіївського патріаршого подвір’я митрофорний протоієрей Володимир Клебан, йому співслужили: настоятель храму Воскресіння Христового митрофорний протоієрей Роман Подрєз та духовенство єпархії.
По закінченню богослужіння настоятель подвір’я привітав парафіян храму зі святом та побажав натхнення та завзятості в слідуванні шляхом служіння Богові та духовного розвитку.
У календарному циклі українського народу це свято замикає осінній сезон і починає зимовий. Початок нового господарського року в введенських повір’ях виступає ясно: до Введення можна копати землю, від Введення до Благовіщення не можна; жінки запасаються глиною до Введення. Від Введення до дев’ятого четверга не годиться бити білизну на воді праниками, бо то, мовляв, шкодить ниві, може навести бурю. З цих самих мотивів треба й коноплі потерти до Введення. Як на Новий Рік (а також і на Різдво і на Великдень) хто перший прийде на Введення до хати, той буде першим «полазником», себто тим, що приносить добро чи якесь лихо. Тому сусіди стримуються заходити на Введення зрана до чужої хати, щоб потім не було нарікання, що то вони принесли нещастя: «Коли ввійде (першим) молодий, гарний, здоровий чоловік, а до того зі грошима, то це добра ворожба: весь рік у хаті будуть усі здорові і будуть гроші вестися. Коли ж увійде старий, хворий, особливо стара баба, або коли хтось прийде чогось зичити, — то це злий знак» (Ів. Франко «Народився Календар» в Етн. Зб. НТШ, V, 205). Звечора подекуди святили воду ще дохристиянським звичаєм: брали воду в такому місці, де сходяться три води, проливали воду через полум’я, і потім уживали тієї води проти хвороб, від зурочення та на любовні чари. По півночі жінки сідали голі на порозі і пряли самосівні коноплі, щоб «прядиво пішло на руку». Обсипали того дня корови сім’ям і мастили маслом вим’я, щоб давали багато молока, і обкурювали їх, щоб ніхто не міг того молока відібрати. Як із іншими великими річними святами, і це свято в’язалося з культом померлих:”На цей день Бог одпускає праведні душі подивитися на своє тіло, тому воно називається Видінням (народня етимологія, що Введіння — «видіння»), що душа дивиться на своє тіло” (М. Грушевський, «Іст. Укр. Літер.», І, 145). Ворожили з різних прикмет, який буде новий господарський рік: Скільки на «Воведення» води, стільки на Юрія трави; як на Воведення вода, то в літі молоко.

Коли Діві Марії виповнилося три роки , Її батьки вирішили виконати даний ними обет – віддати доньку на служіння Богу. Скликали вони до Назарету, де мешкали , усіх своїх рідних з царського і архієрейського роду , а також хор непорочних дів.
Марію одягнули у кращий одяг і зі співом духовних пісньопінь відправилися у трьохденну дорогу від Назарету до Ієрусаліму.
Досягнувши Ієрусаліму , вони урочисто приблизилися до храму. Попереду Марії ішов хор дів із запаленими свічками у руках , за ними більшість рідних , сусідів і знайомих , також зі свічками.
Назустріч вийшли із храму зі співанням св*ященники на чолі з Першосв*ященником.
Іоакім і Ганна з благоговейними молитвами поставили Марію на першу ступінь сходів , які вели до храму. Сходи ж ці мали п*ятнадцять високих ступенів за кількістю п*ятнадцяти степенних Псалмів.
І трьохрічна Марія Сама , без будь якої допомоги , піднялася цими високими ступенями , підсилена невидимою силою Божією. Першосв*ященник Захарія зустрів і благословив Її , як це він завжди робив з усіма присвяченими Богові.
А потім , за внушінням Духа Св*ятого , він скоїв незвичайну справу: ввів Отроковицю у саму скінію , що має назву Святе Святих – саме св*ящене місце у храмі , куди не можна входити не тільки жінкам, але й навідь і св*ященикам , а мав право туди входити тільки Першосв*ященник, і тільки один раз на рік. Там Першосв*ященник відвів Пречистій Діві місце для молитви.
Дух Святий внушив Першосв*ященнику , що Марія призначена Богом стати Матіррю Сина Божого, Котрий відкриє людям вхід до Царства Небесного.
Праведні Іоакім і Ганна принесли дари Богові і , отримавши благословіння , повернулися з усіма своїми рідними до дому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *